Eng - فارسی
جمعه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
صفحه اصلی
معرفی شرکت
مدیران
محصولات
شبکه فروش
نشریه تجارت و دامپروری
اخبار
سایتهای مرتبط
نظرخواهی
تماس با ما
مقالات و پژوهشهای مفید

بهداشت آب و سیستم آبخوری
بایو سکیوریتی(ایمنی زیستی)
استرس های محیطی و گرمایی
بهبود عملکرد دستگاه گوارش
تقویت ایمنی عمومی و اختصاصی
بیماری های ویروسی
روزهای آغازین پرورش
بهبود عملکرد دستگاه تنفس
اسیدهای آلی
سلنیوم
روی
اخبار اقتصاد دامپروری در جهان و ایران
مزارع مرغ مادر
استخوان ها و پوسته تخم مرغ
گالری

اخبار مرتبط

 
اخبار و رویدادها

انتقادات صریح رئیس مجلس : چرا شیرخشک وارد می‌شود؟! / چرا دام زنده وارد کشور می‌شود و تب برفکی شیوع می‌یابد؟!
نمی‌دانم چرا دام زنده وارد کشور می‌شود و بعد مشکل تب برفکی گسترش یابد. با این وضعیت چطور دامدار ما تولید کند / در زمینه شیر و لبنیات که کشور ما خودکفاست چرا شیر خشک وارد کشور می‌شود؟ / من با برخی از تولیدکنندگان جلسه داشتم. انسان وقتی حرف‌هایشان را گوش می‌دهد دلش می‌سوزد...
حکیم مهر - رئیس مجلس شورای اسلامی از واردات بی‌رویه، عقب‌افتادگی برای ورود سرمایه به بخش کشاورزی و دامپروری و واردات دام زنده به کشور انتقاد و بر لزوم جدی گرفتن خودکفایی در محصولات استراتژیک توسط دولت تأکید کرد.
دکتر علی لاریجانی پنجشنبه 20 خرداد ماه در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در قم برگزار شد با تأکید بر لزوم خودکفایی در محصولات استراتژیک یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی باید در برنامه پنج ساله مسئولیتی را بر عهده گیرد که در این زمینه گام‌های موثرتری برداشته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه برخی کالاهای اساسی، این اقدام را نوعی ضربه‌زدن به تولیدات کشور دانست و گفت: گاهی واردات بی‌رویه در امور به تولیدکنندگان ما لطمه می‌زند. برای مثال واردات برنج در حجم بیشتری از نیاز کشور به کشاورزان لطمه می‌زند و یا در زمینه شیر و لبنیات که کشور ما خودکفاست چرا شیر خشک وارد کشور می‌شود؟
وی ادامه داد: من این موضوع را پیگیری کردم و وزارت جهاد کشاورزی باید این قدرت را داشته باشد که جلوی این کار را بگیرد چراکه تولیدکنندگان سرمایه کشور هستند و باید از آنها حمایت شود.
لاریجانی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید خودکفایی در محصولات استراتژیک را کاملا جدی بگیرد اظهار داشت: دولت در برنامه پنج ساله باید ابزارهای لازم برای این کار و جلوگیری از واردات بی‌رویه را در دستور کار خود قرار دهد و ما هم آمادگی داریم این مسئله را سامان بخشیم. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از عقب‌افتادگی دولت برای ورود سرمایه در بخش کشاورزی و دامپروری انتقاد کرد و افزود: در برنامه چهارم قرار بود 10 درصد صندوق ارزی را برای بخش کشاورزی و دامپروری اختصاص دهیم. بر اساس ارزیابی که به من دادند زیر یک درصد محقق شده است و این یعنی عقب‌افتادگی.
لاریجانی ادامه داد: وقتی 10 درصد برای این بخش درنظر گرفته شد با این نیت بود که سرمایه جدیدی وارد این بخش شود. در برنامه پنج ساله باید طرح‌هایی تهیه شود که بتواند از این صندوق که برای بخش خصوصی اختصاص داده ظرفیتی برای بخش کشاورزی و دامپروری ایجاد شود.
وی به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کرد که سهم بخش کشاورزی و دامپروری را از برنامه پنج ساله از ابتدا مشخص کنند چراکه صنایع رکنی در توسعه کشور است و به طور طبیعی ذهن‌ها را به خود متوجه می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی و دامپروری باید صیانت شود تصریح کرد: بسیاری از کشورها به این بخش یارانه می‌دهند تا تولیدکنندگان به فعالیت خود ادامه دهند. ما هم باید این کار را انجام دهیم. البته بخشی از یارانه همین است که سهمی از صندوق ارزی به افرادی که می‌خواهند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند اختصاص داده شود.
وی با انتقاد از وارد کردن دام‌های زنده به کشور تصریح کرد: دامپروری در کشور رشد خوبی داشته است و نباید بگذاریم برخی پدیده‌های عجولانه در این زمینه به وجود آید. نمی‌دانم چرا دام زنده وارد کشور می‌شود و بعد مشکل تب برفکی گسترش یابد. با این وضعیت چطور دامدار ما تولید کند.
لاریجانی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه مدعی شود و ما هم از این وزرات حمایت می‌کنیم چراکه از نظر ما متولی امر کشاورزی و دامپروری، وزارت کشاورزی است که اگر به قدرت نیاز دارد در مصوبه اخیر مجلس این قدرت داده شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه وسط میدان باشد و از کشاورزان و دامپروران صیانت کند. من با برخی از این تولیدکنندگان جلسه داشتم، انسان وقتی حرف‌هایشان را گوش می‌دهد دلش می‌سوزد.
لاریجانی افزود: نباید با ورود عجولانه به بخش کشاورزی و دامپروری، به تولیدات صدمه زد.
وی مسئله امنیت غذایی را مهم برشمرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از محصولات غذایی باید در داخل کشور تأمین شود باید توجه داشته باشیم که غذای سالم به مردم ارائه کنیم.
لاریجانی تصریح کرد: گاهی حرف و حدیث‌هایی که به وجود می‌آید در کشور نا آرامی ایجاد می‌کند از این رو مواد غذایی باید مطابق با استانداردها ارائه شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که اکنون در ایران وجود دارد باید استانداردهای غذایی را کاملا رعایت کنیم چون گام بعدی وزارت کشاورزی صادرات است و کشورهای منطقه چون با ما هم‌فرهنگ هستند تمایل دارند محصولات مورد نیاز خودشان را از ایران تامین کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما بر روی مواد غذایی به نحوی کار کنیم که غذای سالم با استانداردهای دقیق و تنوعی که مردم حق انتخاب داشته باشند، ماموریت مهمی است که در برنامه پنج ساله باید تعریف شود و بر اساس آن سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.
وی با تأکید بر واگذاری امور به مردم تصریح کرد: برای این کار نیاز به سیستم نظارتی مستمر است و کار کشاورزی و دامپروری باید به صورت مردمی انجام شود و وزارت جهاد کشاورزی نقش سیاستگذاری و حامی را ایفا کند.
لاریجانی گفت: هر چه کارها بیشتر توسط مردم انجام شود هم اقتصادی‌تر است و هم بهتر انجام می‌شود. اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ فرمودند برای تسهیل در همین امور بود. باور کنید این کار به نفع است و به عدالت نزدیک‌تر است.
http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=2345
تاریخ خبر: 89-03-23
آرشیو خبرها
صفحه اصلی - معرفی شرکت - مدیران - محصولات - شبکه فروش - نشریه تجارت و دامپروری - اخبار - سایتهای مرتبط - نظرخواهی - تماس با ما - عضویت - ورود اعضاء
بهداشت آب و سیستم آبخوری - بایو سکیوریتی(ایمنی زیستی) - استرس های محیطی و گرمایی - بهبود عملکرد دستگاه گوارش - تقویت ایمنی عمومی و اختصاصی - بیماری های ویروسی - روزهای آغازین پرورش - بهبود عملکرد دستگاه تنفس - اسیدهای آلی - سلنیوم - روی - اخبار اقتصاد دامپروری در جهان و ایران - مزارع مرغ مادر - استخوان ها و پوسته تخم مرغ - گالری
کلیه حقوق وب سایت، برای شرکت مشاوران دامین طب روز محفوظ می باشد. استفاده از مطالب وب سایت، پیگرد قانونی دارد
طراح: روزبهان یوسفی