Eng - فارسی
سه شنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲
صفحه اصلی
معرفی شرکت
مدیران
محصولات
شبکه فروش
نشریه تجارت و دامپروری
اخبار
سایتهای مرتبط
نظرخواهی
تماس با ما
مقالات و پژوهشهای مفید

بهداشت آب و سیستم آبخوری
بایو سکیوریتی(ایمنی زیستی)
استرس های محیطی و گرمایی
بهبود عملکرد دستگاه گوارش
تقویت ایمنی عمومی و اختصاصی
بیماری های ویروسی
روزهای آغازین پرورش
بهبود عملکرد دستگاه تنفس
اسیدهای آلی
سلنیوم
روی
اخبار اقتصاد دامپروری در جهان و ایران
مزارع مرغ مادر
استخوان ها و پوسته تخم مرغ
گالری

اخبار مرتبط

 
اخبار و رویدادها

دانشمندان به چگونگی آغاز عفونت توسط ویروس تب برفکی در گاو پی بردند.
دانشمندان به چگونگی آغاز عفونت توسط ویروس تب برفکی در گاو پی بردند.
دانشمندان وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، محل اولیه ای را که ویرو FMD ، عفونت درگاو را آغاز می کند کشف و تعیین نموده اند.
این دانشمندان سلولهای اپیتلیال سطح گلوی گاو را، به عنوان محل اولیه ای که ویروس تب برفکی، عفونت را از آنجا آغاز می کند، تعیین کردند. FMD از نظر اقتصادی، مهمترین و خسارت بارترین بیماری دامها درجهان قلمداد می شود.
کارشناس دامپزشکی، مدیر تحقیق و میکروب شناس این تحقیق دریافتند که تنها 6ساعت پس از آن که مجاری بینی گاو در معرض ویروس قرار می گیرد، عامل بیماری به صورتی انتخابی سلولهای پوششی ناحیه حلقی بینی( نازوفارینکس)، را آلوده می سازد.
دکتر (Jonathan Arzt) چنین اظهار می دارد : " بدین سبب که ما موفق به دریافتن نحوه درگیرشدن گاو آلوده، توسط ویروس شده ایم، اکنون قادر به هدف گیری حلقه"عامل- میزبان" به منظور ارتقاء واکسنی بهتر، و اقدامات متقابل زیست درمانی (biotherapeutic) در برابر بیماری خواهیم بود".
یافته های اخیر پاسخی به سئوالات اسرارآمیزی بود که تاامروز درخصوص اینکه به راستی چگونه ویروس عامل بیماری به گاوهای حساس هجوم برده و علایم بیماری را در آنها آشکار می سازد، وجود داشت. این گروه بر این اساس، رهبری تحقیقات بعدی را با هدف پاسخ به پرسش هایی نظیر اینکه چرا برخی از یاخته های پوششی نسبت به ویروس حساس بوده، و اینکه چگونه می توان محل آغاز عفونت را در برابر تهاجم ویروس بلوکه و مسدود نمود، به دست گرفته اند.
Jonathan Arzt براین باور است که پاسخ به چنین پرسش هایی منجر به گشودن فصل جدیدی برای پیش گیری تب برفکی خواهدشد، که به تولید واکسنهایی با اثربخشی بیشتر و طویل المدت تر خواهدانجامید.
بایستی توجه داشت که درعین حالیکه واکسنها ایمنی موقتی برای دام ایجاد می کنند، هیچ واکسن جهانی علیه ویروس عامل بیماری تب برفکی وجود ندارد.

مطالب مرتبط:
مقابله با تب برفكي بوسيله هيدروكر
تکل هیدروکر روی پای تب برفکی!
تسریع درمان دامهای مبتلا به تب برفکی با هیدروکر
دو روش مهم و ساده در مبارزه با بیماری یون در گاوداریها: هیدروکر و استیل!

تاریخ خبر: 89-10-04
آرشیو خبرها
صفحه اصلی - معرفی شرکت - مدیران - محصولات - شبکه فروش - نشریه تجارت و دامپروری - اخبار - سایتهای مرتبط - نظرخواهی - تماس با ما - عضویت - ورود اعضاء
بهداشت آب و سیستم آبخوری - بایو سکیوریتی(ایمنی زیستی) - استرس های محیطی و گرمایی - بهبود عملکرد دستگاه گوارش - تقویت ایمنی عمومی و اختصاصی - بیماری های ویروسی - روزهای آغازین پرورش - بهبود عملکرد دستگاه تنفس - اسیدهای آلی - سلنیوم - روی - اخبار اقتصاد دامپروری در جهان و ایران - مزارع مرغ مادر - استخوان ها و پوسته تخم مرغ - گالری
کلیه حقوق وب سایت، برای شرکت مشاوران دامین طب روز محفوظ می باشد. استفاده از مطالب وب سایت، پیگرد قانونی دارد
طراح: روزبهان یوسفی